خلاصه داستان: یک پیغام صلح از جزیره‌ی خوک‌ها برای «قرمز» می‌رسد. پرنده‌ها اول فکر می‌کنند که این هم یک نقشه‌ی دیگر از «لئونارد» است چون در قسمت اول پرندگان خشمگین «قرمز» حسابی به خدمتشان رسیده بود. اما لئونارد ثابت می‌کند که این بار واقعا از در صلح آمده و جان تمام اهالی جزیره خوک‌ها و پرنده‌ها در خطر است. از قرار معلوم،عقابی که در یک جزیره‌ی یخ‌زده نزدیک آنها زندگی می‌کند به دلایلی قصد نابودی آنها را دارد. بالاخره ناممکن، ممکن می‌شود و پرنده‌ها و خوک‌ها همه‌ی امکاناتشان را رو می‌کنند تا جلوی دشمن مشترک خود بایستند.

در این قسمت علاوه بر عقاب خشمگین، یک شخصیت دیگر هم به پرنده‌ها اضافه می‌شود. کاراکتری باهوش و خلاق که برخلافِ «قرمز» اصلا خشمگین نیست و با خوش‌رویی کارهایش را پیش می‌برد. همین اخلاق او باعث می‌شود تا با قرمز به مشکل بخورد و چالش‌هایی جدیدی برایشان به وجود بیاید. علاوه بر تم اصلی داستان، در گوشه و کنار جزیره چند جوجه کوچولو به بازی و شیطنت مشغول‌اند که در نهایت برایشان گران تمام می‌شود.

انیمیشن پرندگان خشمگین برگرفته از یک بازی موبایلی با همین نام است که برای اولین بار در سال ٢٠٠٩ رونمایی شد. این بازی خیلی زود بین مردم محبوب شد و نسخه‌های مختلفی از آن ارائه شد و در دسترس عموم قرار گرفت. مدتی بعد، چندین کارتون و سریال از شخصیت‌های آن ساخته شد. چند سال بعد در سال ۲۰۱۶ اولین فیلم از این بازی اکران شد که بازخوردهای بسیار خوبی از مردم دریافت کرد و منجر به ساخت قسمت دوم آن در سال ٢٠١٩ شد. قسمت دوم هم توانست نظر مردم را جلب کند و از منتقدان امتیازی متوسط دریافت کند اما در فصل جوایز زیاد خوش‌شانس نبود و به اسکار راه پیدا نکرد. با این حال، این انیمیشن شاد و مهیج که مانند انیمیشن سونیک خارپشت از یک بازی موبایلی گرفته شده است، در گیشه موفق بود و بیش از ١٥٤ میلیون دلار فروش داشت.

شما می توانید انیمیشن پرندگان خشمگین 2 را در وب سایت ویزور تماشا کنید.