پویانمایی یا انیمیشن یکی از محبوب ترین انواع هنرهای تصویری است. این هنر علاقمندان بسیاری دارد و علاوه بر کودکان بسیاری از بزرگسالان نیز آن را دنبال می کنند. از زمان شکل گیری نخستین انیمیشن ها در حدود سال 1900 میلادی، سبک های گوناگونی از این هنر دوست داشتنی شکل گرفته و امروزه با روش های مختلف دو بعدی و سه بعدی قابل تولید می باشد.

از انواع تکنیک های ساخت انیمیشن می توان به استاپ موشن- زنده نگاری خمیری- کات اوت-زنده نگاری سیلوئت-موشن گرافیک-زنده نگاری عروسکی و ... اشاره کرد. انیمیشن (کارتون) های مختلف و پرطرفداری با هر یک از این تکنیک ها تولید شده و در زمره آثار محبوب و مطرح سینمای قرار گرفته اند.

 تلویزیون و سینمای ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سال های اخیز ده ها انیمیشن ایرانی و انیمیشن دوبله فارسی را تولید کرده است. از جمله محبوب ترین انیمیشن های ایرانی تولید شده در سال های اخیز می توان به مجموعه های شکرستان، تاریخ از این ور، وقتی بابا کوچک بود، پهلوانان، خداوند لک لک ها را دوست دارد و فیلم های سینمایی انیمیشنی چون تهران 1500 ،  جمشید و خورشید، شاهزاده روم، فیل شاه ، خورشید مصر و ... اشاره کرد.

یکی از معتبرترین و محبوب ترین سایت های ارائه دهنده انیمیشن های روز دنیا، سایت ویزورکیدز است که در سال های اخیر تلاش کرده تا محبوب ترین و جذاب ترین انیمیشن های روز دنیا را با بهترین کیفیت به همراهان خود عرضه نماید. شما دوست گرامی می توانید انیمیشن های مورد نظر خود را در دسته های مختلف انیمیشن ایرانی، انیمیشن خارجی، انیمیشن های خاطره انگیز و... در این سایت تماشا کنید و لذت تماشای این برنامه های جذاب را به فرزندان خود نیز هدیه نمایید.

 

کارتون جذاب سونیک خارپشت در ویزورکیدز

انیمیشن سونیک خارپشت مانند انیمیشن پرندگان خشمگین بر اساس یک بازی ساخته شده است. سونیک یک جوجه تیغی آبی رنگ است که برای فرار از دست بدمن ها به زمین می آید. پس از آن که ناخواسته موجب قطع برق شهر گرین هیلز می شود، پلیس دستور دستگیری او را می دهد. و در ادامه دکتر روبنتیک برای دستگیری وی استخدام می شود. این در حالی است که دکتر روبنتیک می خواهد از قدرت سونیک برای احاطه بر کل جهان استفاده کند.

 

 

نکته جالب درباره انیمیشن سونیک خارپشت این است که این انیمیشن سینمایی قرار بود در اواخر سال 2019 اکران شود ولی پس از پخش نخستین تریلرها، کمپانی سازنده دریافت که مخاطبان با ظاهر این شخصیت کارتونی چندان ارتباط برقرار نکرده اند. حاصل این امر تغییر ظاهر کاراکتر سونیک و آماده سازی این انیمیشن برای اکران در اوایل سال 2020 گردید.

بازیگران: بن شوارتز- تیکا سامپتر- جیم کری

ساخت موسیقی: تام هولکنبورگ

فیلمبرداری: استفان اف . ویندون

کارگردان: استیسی شرودر - دبرا نیل فیشر

تاریخ انتشار: 25 ژانویه 2020 (تئاتر پارامونت) - 14 فوریه 2020 (ایالات متحده)

مدت زمان: 99 دقیقه

کشور سازنده: ایالات متحده - ژاپن

زبان: انگلیسی

(این انیمیشن را با دوبله فارسی اختصاصی در ویزورکیدز ببینید)